    From: "poreba" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem laika
    Date: Sat, 19 Jan 2002 17:39:13 +0100

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2blsh$ak6$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "poreba" <d...@p...com> wrote in message
    > news:a29gha$16k$1@news.tpi.pl...
    > [...]
    >
    > > 1.ewidencję gruntów - duużo info
    > Jest jawna.
    Ba! Nie tylko jawna ale i "powszechnie dostępna" dla
    każdego, kto ma uzasadniony "interes prawny" - cytaty
    z ustawy o powszechnej ewidencji gruntów ale z pamięci.
    Mamy taką sytuację: Spodobała mi się działka nr 102/4 na
    terenie obręby Padołek. Pytam po ludziach-znajduję
    Borysława Buno. Ten twierdzi, że jest właścicielem działki
    i chętnie mi ją sprzeda. Udaję się do EG gdzie dowiaduję
    się że: na działce 102/4 w Padołku jest Xm2 gruntów Ls oraz
    Ym2 B jednostaka rejestrowa 1500/3900 a właściecielem jest...
    ktoś ale danych mi nie udostępnią gdyż chroni je uustawa o ODO.
    Jeżeli zawierzę P.Borysławowi i rozpocznę starania związane
    z zakupem działki (kredyt, pozyczka czy cokolwiek innego
    związanego z kosztami po mojej stronie) i nagle okaże się ż
    e własicielem działki jest dawno temu zmarły
    ŚP. dziadek P. Borysława a nikt nie pofatygował się przeprowadzić
    postępowania spadkowego lub siostra, córka, brata konia syn
    czy ktokolwiek inny kto nie zamierza lub nie może mi działki
    sprzedać, to co?
    Ponieważ praktyka nieudostępniania danych właściela przez
    EG jest powszechnie przeze mnie spotykana, dlatego pytam
    czy jest zgodna z prawem? Sprawę kawy czy koniaczku pomijam.

    > Ponadto kazdy moze wystapic o WZTiZT przed nabyciem nieruchomosci.
    > (ale to juz trudniej)

    Co to WZTiZT? W_arunki Z_abudowy i Z_agospodarowania T_erenu?

    > nie wien, ale chyba tez.jawne.

    Czy dobrze rozumiem, że też nie znasz odpowiedzi?
    niestety ;))

    pozdro
    ///
    /poreba