  • Data: 2022-01-23 10:40:05
    Temat: Re: prePegasus?
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Informacja wydaje mi się nieprawdopodobna z technicznego punktu
    > widzenia. Jakieś tajemnicze oprogramowanie musiałoby być instalowane w
    > telefonach wszystkich, którzy tamtędy potencjalnie przechodzą, bowiem
    > nigdy nie wiadomo, czy któraś tych osób akurat nie będzie chciała robić
    > zdjęcia.
    >
    > Istnieje możliwość wymazania pamięci urządzeń w danym rejonie poprzez
    > wysłanie silnego impulsu elektromagnetycznego, ale to by usunięto dane
    > ze wszystkich urządzeń w danym rejonie, i to wszystkich, a nie tylko
    > zdjęć obejmujących dane miejsce.

> [...]

    Gadające głowy w politycznym programie dyskusyjnym w jednym z wielu
    mediów ogólnopolskich/internetowych powiedziały, że operator GSM ma
    pełną kontrolę nad urządzeniem włączonym do ich sieci. Taki operator GSM
    może zainstalować *pegasusa* lub cokolwiek innego. Operator może
    włączyć/wyłączyć urządzenie, wysłać komunikat, wyłączyć. Karta SIM nie
    jest potrzebna. Oczywiście warunek oczywisty: bateria zasilająca musi
    mieć trochę energii i urządzenie musi być w zasięgu BTS nawet w roamingu.
    Czy jakiś spec od telekomunikacji czytelnik pl.soc.prawo może to
    potwierdzić ?

    Ciekawa funkcja, ma google/android. Google jest w stanie uruchomić
    dzwonek telefonu nawet w telefonie bez karty SIM. Funkcja "znajdź
    telefon" po zalogowaniu na konto google w komputerze.