    From: Andrzej <a...@p...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktyki TP
    Date: Thu, 17 Sep 2009 07:03:05 +0200

    Użytkownik agent73 napisał:

    > 2 dni?! Trochę to dziwne. Wszystkie przelewy zlecam (przez Internet) z
    > datą realizacji dokładnie w terminie płatności faktur i jeszcze mi się
    > nie zdarzyło żeby mi ktokolwiek naliczył jakieś odsetki. W umowie
    > konta bankowego mam zapis, że takie przelewy idą pierwszą sesją
    > elixira. Wygląda więc na to, że to bank może przetrzymywać
    > pieniądze... Czy w umowie ROR ING ma jakieś zapisy odnośnie
    > maksymalnych terminów realizacji przelewów?
    no wiec właśnie, tez mi sie to nie zdarzyło - wychodzi na to, ze to tpsa
    ksieguje dwa dni i dolicza sobie odsetki za dwa dni opoznienia.

    > Bez żadnego tytułu podobno nie można (system bankowy nie przepuści),
    > można natomiast z dowolnym tytułem, bo zwykle i tak każdy klient ma
    > swój numer konta (w TP tak jest) więc tytuł przelewu nie ma żadnego
    > znaczenia w tym przypadku.

    > Nie no, bez przesady, nikt niczego ręcznie nie przepisuje, ani nawet
    > nie sprawdza. Po prostu ujemny stan konta klienta po terminie
    > płatności musi być >=0

    to była złośliwość, bo pierwszy raz słyszę o takich przypadkach z
    płątnościami faktur. jeszcze tylko pozostaje pytanie co tpsa rozumie
    przez uznanie konta: jesli date zaksiegowania przez pracownika tpsa, to
    cos tu nie gra.

    pozdr