    From: agent73 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktyki TP
    Date: Wed, 16 Sep 2009 22:41:19 +0200

    On Wed, 16 Sep 2009 21:20:20 +0200, Andrzej <a...@p...de>
    wrote:

    >mnie tez tu dziwi kilka rzeczy: to bank ksieguje dwa dni przelew? czy
    >pani ksiegowa z tpsa? nie liczy sie data wplywu srodkow na konto?

    2 dni?! Trochę to dziwne. Wszystkie przelewy zlecam (przez Internet) z
    datą realizacji dokładnie w terminie płatności faktur i jeszcze mi się
    nie zdarzyło żeby mi ktokolwiek naliczył jakieś odsetki. W umowie
    konta bankowego mam zapis, że takie przelewy idą pierwszą sesją
    elixira. Wygląda więc na to, że to bank może przetrzymywać
    pieniądze... Czy w umowie ROR ING ma jakieś zapisy odnośnie
    maksymalnych terminów realizacji przelewów?

    >i o co
    >chodzi z tym tytułem przelewu? nie można puścic bez żadnego tytułu?

    Bez żadnego tytułu podobno nie można (system bankowy nie przepuści),
    można natomiast z dowolnym tytułem, bo zwykle i tak każdy klient ma
    swój numer konta (w TP tak jest) więc tytuł przelewu nie ma żadnego
    znaczenia w tym przypadku.

    >czy
    >pani ksiegowa z tpsa nie korzysta z iph?
    >a moze pani przepisuje z "komputera" do zeszytu wszystkie kwoty i
    >dlatego dwa dni jej sie schodzi?
    >tez sie czepam bo nic z tego nie kumam: puszczam przelewy za FV do
    >różnych instytucji nie czekając na te dokumenty, najczesciej wpisuje
    >tylko nazwe miesiaca w tytule przelewu i wszystko jest ok.
    >wytłumaczcie pls, o ile to mozliwe o co biega tepsie

    Nie no, bez przesady, nikt niczego ręcznie nie przepisuje, ani nawet
    nie sprawdza. Po prostu ujemny stan konta klienta po terminie
    płatności musi być >=0

    --
    A.