    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: perypetie spadkowe...
    Date: Thu, 04 Mar 2004 15:09:35 +0100

    gREG wrote:

    > ciotce sie zmarlo...wuj nie ma dzieci...
    > po ciotce sa jacys od x lat niewidziani krewni (dzieci rodzenstwa)
    > sad spadek procentowo podzielil (polowe po ciotce dostali ci krewni)...
    > no i wybralem sie z wujem do US wczoraj (bo on malo w tych sprawach kumaty
    > :), ze mnie tez zaden ekspert;), a oni mu zaspiewali ile ten dom wg nich
    > jest warty to mu oczy zbielaly...(50 letni nieremontowany dom po cenie
    > nowego..), oczywiscie wuj czeka na bieglego, ktory to wyceni...

    Jesli US duzo przecenil wartosc domu, to wycena bedzie na ICH - USu koszt.

    > problem jest tak i- wuj nie ma az tyle kasy, zeby splacic tamtych ludzi..
    > czy moga go zmusic, aby sprzedal dom (bo skad inad ma wziac te kase? za
    > stary na kredyt-83 lata..)??

    Teoretycznie moga.
    Praktyczie watpliwe, by wujo mogl do tego czasu dozyc..

    > czyli sad, komornik?

    Saad tak, komornik nie.
    Ale wuj nie ma interesu by na racie cokolwiek robic..

    > polubownie to bedzie raczej ciezko-w koncu to prawie obcy ludzie...
    To wlasciwie ich zmartwienie..

    Bo jak dojdzie do ew licytacji to ktos kupi tanio "dom wraz wujkiem"
    i oni beda stratni.
    na razie sa wspolwlascicielami domu..
    jesli dom byl wspolny to maja razem UDZIAL 1/4 i jak chca,
    moga go (udzial) sprzeac.

    Boguslaw