    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Mon, 1 Apr 2024 10:31:43 +0200

    W dniu 28.03.2024 o 21:23, Shrek pisze:

    > Na 100%.

    Gibraltar nie jest w UE i wystarczy machnąć przez okno samochodu
    plastikiem ze zdjęciem. Równie dobrze można machnąć legitymacją kółka
    szachowego, bo nawet z budek nie wychodzą, a z odległości tych ~2 metrów
    nie ma szans żeby zobaczyli czym machasz. Przy wyjeździe nie trzeba
    nawet machać.
    Co któryś samochód jest typowany do bardziej szczegółowej kontroli, każą
    zjechać na bok, obok budki, wywalić wszystko z bagażnika na asfalt itp.
    Kolejka do wjazdu jest długa i kręta, więc jest czas żeby się przyjrzeć
    jak to wygląda.
    Zdecydowana większość jest przepuszczana na "machnięcie" kawałkiem plastiku.
    Z drugiej strony, na tej krętej dojazdówce do granicy prawie na każdym
    słupie wiszą kamery, więc mają sporo czasu na typowanie do
    dokładniejszej kontroli. Z lotniska na Gibraltarze da się polecieć
    jedynie do WB. Nie wiem jak to wygląda w przypadku przesiadki w dalszą
    drogę po wodzie.
    Z trzeciej strony, odkąd WB wyszła z UE, to Gibraltar został włączony do
    strefy Schengen, a obywatele Gibraltaru mają obywatelstwo unijne. Czyli
    niby nie są w UE, ale są... więc to chyba nie był najlepszy przykład :)

    Pozdrawiam
    Piotr