  • Data: 2024-03-28 19:52:13
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Mar 2024 18:47:58 +0100, Shrek wrote:

    > Pewnie dość skutecznie dopóki ktoś nie zechce do jakiejś bazy wpisać.

    Albo sprawdzic, bo jak wpisze, to juz bedzie wpis w bazie.

    > No
    > ale tak czy inaczej to już aktywne ukrywanie się. Tego raczej nie robią
    > ludzie którzy po prostu chcą zerwać kontakty z rodziną.

    Tylko w wielu przypadkach może być tak, że wyjedzie za granicę,
    bo tam lepiej płacą i lepiej się żyje, nikomu nie powie,
    nikomu nie zgłosi, bo nikomu zgłaszać nie musi ...
    i nie taki łatwy do znalezienia.

    > Ukraincy to dość wyjątkowy przypadek chyba a nie reguła. Ale nawet ten
    > pesel żeby dostać to trzeba mieć legalnie przekroczoną granicę czyli na
    > dokument który jest w bazie. No i już tak prosto nie jest.

    Bo Ukrainiec. Słowak nie potrzebuje.

    > Ale jak chce firmę założyć albo ichny nip to też da się na kolekcjonerski?

    Jak dostanie ichni pesel, to IMO i z firmą nie będzie problemu.

    Ale moze sie mylę, moze sprawdzają w polskiej bazie ...

    > Ale w bazie są.

    Na pewno są?

    Ale Polak może nie mieć paszportu, albo mieć, a w UE sie posługiwać
    dowodem osobistym ...

    > Nie - najpierw musi się ubezpieczyć w ichnym nfzcie. Myślisz, że

    Zakladam, ze jak ma pracę, to zostanie automatycznie ubezpiecznony,
    tak jak u nas.
    A potem - póki składki wpływaja, to NFZ nie odmówi EKUZ :-)

    > wystarczy się przedstawić jakkowiek i już nazywasz się jak chcesz?

    No, trzeba jakis dokument przedstawic (gorzej z UK).

    Kolekcjonerski?

    > Dobra - co najmniej od dekady, więc na potrzeby naszej dyskusji "od zawsze"

    Od dekady to znów nie tak "od zawsze".
    No ale teraz są (o ile się nie mylisz), to by utrudniało trochę
    ... o ile są sprawdzane przy kazdej okazji.

    https://home-affairs.ec.europa.eu/policies/schengen-
    borders-and-visa/schengen-information-system_en

    I tak niewyraznie piszą - wszyscy unijni obywatele tam są,
    czy nie bardzo, bo tylko alerty ...

    https://home-affairs.ec.europa.eu/policies/schengen-
    borders-and-visa/schengen-information-system/success
    -stories_en

    Cooperating countries: Ireland and Poland
    On 18 March 2021, a SIS arrest alert for surrender or extradition was
    created for a Polish national wanted for a murder in 2015. One day
    later, the Polish SIRENE Bureau responded to the Irish SIS alert
    reporting that the subject was currently imprisoned in Poland and
    serving a sentence for another offence.

    Cooperating countries: Ireland and the Netherlands

    On 24 May 2021, a SIS arrest alert was created for a Dutch national
    who had seriously assaulted his wife in their home in Ireland in 2015.
    The suspect fled Ireland soon after the offence was committed. On 8
    June 2021, the Dutch authorities advised that the suspect would be
    arrested on the basis of the Irish SIS alert.

    Jakos długo to jednak trwało. Moze nie od dekady, ale od 4 lat?

    Cooperating countries: Ireland and Switzerland
    In 2018, a 14 year old girl was reported missing from a care home in
    Connacht, Ireland. On 4 May 2021, the missing minor was stopped in a
    railway station in Switzerland, unaccompanied at the time. SIRENE
    Switzerland notified the Irish SIRENE Bureau, who then contacted the
    investigating officer in the case and the Irish Child and Family
    Agency - TUSLA. This opened channels of communication between Irish
    police forces, TUSLA, and the Swiss Social Services, after which the
    vulnerable minor was taken into care and protected.

    No tak, nie zdążyła, miała tylko 17 lat.
    I ciągle mowa tylko o alertach.

    Aczkolwiek ... widać mają jakis system poszukiwania/identyfikacji,
    bo musi to być raczej po oryginalnych danych.

    Dziewczyna ...
    -okazała swoje irlandzkie dokumenty, czy podała sama prawdziwe dane,
    czy podała nieprawdziwe, sprawdzili, przycisnęli i wtedy podała
    prawdziwe?

    -możliwe, ze nie pracowała, to odpada kwestia sprawdzania
    dokumentów/danych, i nadal nie wiemy - Polak by wpadł szybko, czy
    dopiero przy jakiejs policyjnej kontroli?
    Banki raczej nie mają uprawnien do SIS, ZUS chyba też nie ... ale moze
    urząd wydający pesel cos sprawdzi/zapisze do bazy ... ale krajowej czy
    SIS?

    J.

    > Więc większość jest legalna:P

    A widziałes ilu nielegalnych przez Białorus wpływało.

    Ale moze w Niemczech się szybko legalizowali.

    J.