  • Data: 2008-06-28 08:21:08
    Temat: Re: parkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Jun 2008, cosmic wrote:

    > Drogą nie zarządza wspólnota. Zarządzał nią deweloper który wybudował
    > osiedle. Po jakimś czasie przekazał ją firmie która zarządza częścią
    > nieruchomości.

    I ta firma jest właścicielem, a nie wspólnoty stanowiące osiedle?
    Trochę dziwne :) dlatego pytam.

    > Przed osiedlem stoi znak "strefa zamieszkania" ale
    > koleżanka pracująca w generalnej dyrekcji dróg dowiedziała się, że
    > zgoda na postawienie takiego znaku nie wyszła od nich.

    Tu mam pytanie do wszystkich a do Sebcia w szczególności: czy
    znak "strefa zamieszkania" (D40) ma być postawiony przez "uprawniony
    podmiot" (zarządcę drogi!) czy musi znajdować się na drodze
    publicznej *przed* strefą zamieszkania, bo tak piszesz, jakby
    musiał zachodzić ten drugi przypadek, co jest sprzeczne
    z tym co pisze Sebcio jak i ogólną zasadą stawiania oznaczeń
    na terenie prywatnym.

    > Jeśli nie to zarządca postawił go samowolnie i równie dobrze
    > mógłby tam stać znak informujący o wjeździe na autostradę :-/

    Nie "równie dobrze", nie "równie".
    Bo, na co zwrócono (m.in. mi) uwagę na grupie, TYLKO strefa
    zamieszkania ma (*obok* dróg publicznych) nadany przez ustawę
    PoRD status bezwzględnego obowiązywania na niej przepisów PoRD!

    Z implikacją uznawania zachowań które ów PoRD łamią za wykroczenia.
    I dalszą implikacją mozliwości otrzymania tam mandatu z przepisów
    PoRD i rozporządzeń wykonawczych.

    pzdr, Gotfryd