  • Data: 2006-09-19 11:23:23
    Temat: Re: obóz pracy?
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19 wrz o godzinie 12:59, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > ma
    > ten że pracodawca wykorzystuje pracownika wtedy, gdy jest mu potrzebny,
    > a nie płaci mu za cały etat

    OoOoO - tu trafiłeś w sedno .... :))))
    Nadgodziny, wynikają z *wyjątkowych* potrzeb pracodawcy, w sytuacjach
    awaryjnych itp. - nie mogą wynikać z *normalnego cyklu pracy*.
    Przedstaw mi proszę - wyjątkową sytuację właściciela butiku która
    zmuszałaby go do zatrudniania w ciągu kolejnych 5 dni (od poniedziałku do
    piątku) pracownika w nadgodzinach ... od następnego poniedziałku znowu ta
    sama sytuacja ....
    To jest po prostu - jak sam to określiłeś - *wykorzystywanie* pracownika.
    taki pracodawca - powinien zatrudnić kolejnego pracownika by nie
    wykorzystywać bezprawnie tego pierwszego z kawałkiem etatu.
    To jest norma i standard w pseudo-firemkach prowadzonych przez cfaniaczków.

    Jedną sytuację, która mogłaby wystąpić aby pracownik został na nadgodziny,
    mogę ci podpowiedzieć - pracodawca wyjeżdza po towar i nei ma kto zostać za
    ladą .... ale to nie może być normą codzienną - tylko wyjątkowe przypadki.

    --
    Herbi
    19-09-2006 13:23:06