  • Data: 2011-02-14 11:19:45
    Temat: Re: niedoręczone pismo
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 12:14:05 +0100, Waldek napisał(a):

    > No też się zdziwiłem, tłumaczyli , że mieli kiedys nieprzyjemności i
    > takie mają zalecenia

    Tu raczej nie ma miejsca na "zalecenia":

    § 3. 1. Przesyłkę doręcza się wskazanemu na niej adresatowi (doręczenie
    właściwe), a innemu odbiorcy w przypadkach, o których mowa w art. 138
    Kodeksu postępowania cywilnego (doręczenie zastępcze).
    2. Doręczenie adresatowi za pośrednictwem dorosłego domownika,
    administracji domu, dozorcy domu lub sołtysa, o którym mowa w art. 138 §
    1 Kodeksu postępowania cywilnego, nie może być stosowane, jeżeli sąd
    wysyłający umieścił na stronie adresowej przesyłki napis wyłączający taki
    sposób doręczenia w ogóle lub w stosunku do oznaczonych osób.

    (Rozporządzenie MS z 12 października 2010 r. w sprawie szczegółowego
    trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym:

    http://dokumenty.e-prawnik.pl/akty-prawne/dziennik-u
    staw/2010/190/1277/

    Więc jeśli nie było takiego wyłączenia, to mieli obowiązek oddać. A
    wyłącza się w zasadzie w sprawach rodzinnych i karnych (na pewno jeśli
    przedmiotem postępowania jest przemoc domowa, rozwody, etc.).

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl