  • Data: 2004-08-25 19:49:23
    Temat: Re: legitymowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3cjoi0todcbvd2t76corera0v0139kg6l6@4ax.com...

    > 1. "Nie bardzo...", ale potem skarga, że odmówił ?
    > 2. IMHO raczej "bardzo" - policjant umundurowany okazuje legitymację
    > służbową na żądanie kontrolowanego (przynajmniej uczestnika ruchu
    > drogowego).

    Artur, ja wiem, że on ma obowiązek okazać. I napisałem, ze odmowa okazania
    zasługuje na skargę i w domyśle karę dyscyplinarną. Ale w praktyce próba
    zignorowania policjanta umundurowanego tylko za to, że nie ma czapki, nie ma
    odznaki czy nie przedstawił się zgoła przed kontrolą przez sądy
    (przynajmniej w mnie znanych wypadkach) była uważana za przejaw cwaniactwa,
    a nie korzystanie prawa.

    Tak więc wobec takiej bezczelności policjanta nie ma co cwaniakować, bo
    sytuacja może się wymknąć spod kontroli. po za tym w sytuacji sam na sam, to
    ciężko jest udowodnić osobie postronnej, że domagała się tej legitymacji.
    Zaś z umundurowania policjanta wynika, że jest policjantem.