    From: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lapowki i policja
    Date: Thu, 28 Nov 2002 04:46:34 -0800

    Leszek napisał:

    > Przeczytaj o czym mówi art.234 K.K i odpowiedz na pytanie: kto może być
    > oskarżony z tego artykułu ? Bo wg.Twoich słów to martwy przepis.Ja uważam
    że
    > ten artykuł ma chronić niesłusznie pomawianych.

    Ten artykuł ma chronić przed nieprawdziwymi zeznaniami, ale mowa tutaj o
    zeznaniach prawdziwych, które w oczywisty sposób karalne nie są. To nie jest
    artykuł martwy, ale dla zastosowania wymaga zajścia przesłanek w nim
    opisanych i udowodnienia przestepstwa. To co Ty proponujesz, to jakieś
    idiotyczne domniemanie winy w tej sprawie, które sobie wymyśliłeś.

    Pani Ani ze strony prawa nic nie grozi, chociaż oczywiście może się narazić
    na pieniactwo, czy inne nieprzyjemności ze strony skorumpowanego policjanta.
    Wszystkim grozi nam za to nieustanna korupcja, jeżeli zamiast nasladować
    panią Anię, będziemy znajdować wymówki, aby w zgodny z prawem sposób z nią
    nie walczyć. I nie oznacza to konieczności nagrywania swojego życia na
    kasete magnetofonową.

    Pozdrawiam
    Krzysztof