  • Data: 2008-10-06 10:04:38
    Temat: Re: komornik
    Od: "Jotemwu " <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jeśli komornik dokonał czynności egzekucyjnych, a Ty spłaciłeś na
    > konto wierzyciela, to komornikowi mimo to przysługuje 5% długu:
    >
    > ustawa o komornikach sądowych i egzekucji
    > art. 49 [...]

    A mam pytanie, jeśli tak się stało że część (rzekomego, ale to inna sprawa)
    długu alimentacyjnego spłaciłem prosto na konto wierzyciela a nie komornika
    jak sugerował, to czy również potrąci te 5%? Przecież naliczył i pobrał
    koszty już raz wyliczając je od całej kwoty zadłużenia.

    Wpłacałem bieżące alimenty na konto wierzyciela, bo miałem nadzieję na
    wstrzymanie egzekucji jako bezzasadnej przez sąd, a jednocześnie komornik
    pobierał swoją drogą, drugi raz bieżące alimenty, raty na dług i swoje
    koszty.

    Przestałem podwójnie płacic jak tylko sąd oddalił po 4 miesiącach (!) skargę
    na czynności komornika (komuś udało się wygrać z komornikiem?) a teraz
    komornik oczywiście ociąga się z rozliczeniem długu pomimo że już jest
    nadpłata i jeśli nie wstrzyma egzekucji w moim zakładzie pracy, nadpłata
    będzie rosła (podobnie jak odsetki w banku od kredytu który wziąłem na to
    idiotyczne czekanie na pozytywny wyrok 5200 oraz 5000 na spłaty kredytu
    hipotecznego, na które z powodu zabierania prawie całej pensji przez
    komornika i banki już nie starczało).