  • Data: 2003-05-27 13:46:18
    Temat: Re: __jakby kolizja..pytanie
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:bavjtl$n9u$1@news.onet.pl...

    > Czyli w sumie na jedno (nie mówiłem nigdzie o wypłacie "kosztorysowej",
    > tylko o likwidacji szkody) wychodzi :-) Dizęki za precyzyjne objaśnienie.
    > Jednakpamiętać trzeba że ubezbieczyciel w przypadku szkody niezawinionej
    > jest zobowiązany wypłacić tak, by przywrócić stan poprzedni pojazdu. Tak
    > więc wszelkie kwoty netto, amortyzacje itp to po prostu wybiegi (celuje w
    > tym warta). Sporo jest w archiwum pl.misc.samochody.

    Jak najbardziej sie zgadzam ze sa to wybiegi, ale jesli klient nie ma
    doswiadczenia w tych sprawach i zobaczy "mase" pieniazkow ktore moze od reki
    pobrac z kasy to jest zadowolony.. oczywiscie do czasu wizyty w pierwszym
    lepszym zakladzie i wtedy najczesciej dowiaduje sie ze te pieniazki nie
    starcza na "normalna" naprawe a tylko ew naprawe na czesciach uzywanych i
    oczywiscie w gre wchodzilaby tylko naprawa bezrachunkowa (czyli szara strefa
    gora)

    a tak juz zupelnie na marginesie to sejm ostatnio dal pod glosowanie projekt
    ustawy w ktorym wyplaty "kosztorysowe" mialy byc traktowane jako dochod i w
    tym momencie jesli zgodzilibysmy sie na taka forme rozliczenia z
    ubezpieczycielem to zostaniemy obarczeni podatkiem dochodowym zaleznym
    oczywiscie od naszych rocznych dochodow (czyli powiedzmy nastepne minus 19%
    w optymistycznej wersji) .. niestety nie sledze na biezaco i nie wiem czy ta
    poprawka przeszla....

    pozdrawiam