eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - rozbieznoscRe: gwarancja - rozbieznosc
  • Data: 2011-02-01 14:27:30
    Temat: Re: gwarancja - rozbieznosc
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >
    >> gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,
    >
    > O nie. Jeszcze tylko tego by brakowało, żeby gwarant mógł
    > powiedzieć "ten papierek który podpisałem jest bez znaczenia" :)
    > Dobrowolne jest *udzielenie gwarancji*, natomiast sama gwarancja
    > (już udzielona) nijak dobrowolna nie jest, a zakres zobowiazań wynika
    > właśnie z "dokumentu" o którym mowa.
    >
    > Tak jak napisał Kondi - w takim przypadku (brak "dokumentu" oraz
    > brak "otrzymania") jest to "inne zobowiązanie się sprzedawcy",
    > z którego powinien się wywiązać. Ale nie gwarancja.
    > Nie ma wobec tego przy próbie egzekucji roszczenia obowiązku okazania
    > "dokumentu", ale też nie ma praw defaultowo wynikających z gwarancji.
    > Na mój gust bliżej temu czemuś do "przyrzeczenia publicznego", tylko
    > "nagroda" jest losowa, dla tych którym się coś zepsuje ;)
    > Dla konsumenta dodatkowo dochodzi zobowiązanie wyrażone w reklamie
    > i innych "publicznych zapewnieniach", ale zalicza się je nie do
    > gwarancji, lecz "konsumenckiej niezgodności" (art.4.3).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Więc co z wieloma już znanymi firmami, gdzie gwarancja to jest jedna
    strona z trzema zdaniami, i napisem: "szczegóły gwarancji na stronie
    www.". Czy te szczegóły na stronie mnie obowiązują (bo jest ich ze 4
    strony, w przeciwieństwie do 3 zdań na papierowej), zwłaszcza że w tym
    szczegółach są wszystkie wyłączenia z gwarancji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1