    From: Paweł <b...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dot. sprawy rozwodowej
    Date: Tue, 14 Mar 2006 16:03:25 +0100

    Użytkownik "antonio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dv6hub$nk3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Teraz mam pytania:
    > 1. Czy sprawa alimentacyjna jest na I sprawie rozwodowej?
    > 2. jakie mają znaczenie te oszczerstwa skoro wniosła o rozwód bez
    > orzekania o winie? Czy na alimety mają wpływ?
    > 3. Co z mieszkaniem w TBS?
    > 4. Na PIT-cie mam zarobki 40 000 zł (w tym ok. 5 000 zł dofin. do
    > wczasów które też wchodzą do PITa). Zostaje jekieś 35 000 zł czyli 2 900
    > brutto/miesiąc ( w tym 2x13-ka) . Faktycznie zarabiam jakieś 1600 zł na
    > miesiąc. Sam opłacam mieszkanie, media, raty w pracy - 1200
    > zł/miesięcznie. Zostaje mi 400 zł.
> [...]

    Po pierwsze przygotuj się dobrze do sprawy. To, czy wynajmiesz adwokata to
    wtedy sprawa drugorzędna.
    Nawet w przypadku rozwodu bez orzekania o winie sąd ustala, czy rzeczywiście
    rozkład jest trwały.
    Zarzuty strony przeciwnej mogą mieć wpływ na decyzję sądu.

    Ona może żądać alimentów w takiej wysokości jak chce. Musi przy tym
    udowodnić, że to jest właśnie suma, która pozwoli jej żyć na dotychczasowym
    poziomie. Ty usłyszysz na pewno pytanie ile możesz płacić. I dobrze jest,
    jeśli potrafisz to podeprzesz to rozsądnymi argumentami. Istotne jest także
    to, ile ona zarabia? Ile kosztuje utrzymanie?

    ps. Pomysł by razem mieszkać po rozwodzie jest paranoją. Zdecydowanie
    odradzam.
    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!