  • Data: 2005-05-31 18:54:05
    Temat: Re: dlug za szkole
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    Kiedyś byłem tym kto wysyłał takie pisma ;) w imieniu szkoły, tak wiec powiem Ci
    jak wyglądało to w rzeczywistości (uczelnia nazwa w skrócie AP), nasi studenci
    podpisywali umowy, tak skonstruowane, iż de facto po rozpoczęciu roku
    akademickiego nawet w przypadku rezygnacji - wyłacznie pisemny wniosek - i tak
    musieli płacić za cały semestr, jeśli nie to i tak nie byli skreślani z list ale
    z automatu kierowani na powtórki, mimo że nie chodzili na uczelnię i tak puchło
    ich zadłużenie.

    Mieliśmy świadomość że to wierzytelności przedawnione, więc wszystko polegało na
    wysyłaniu sterty wezwań i ludzie zdezorientowani płacili, albo prosili o
    rozłożenie na raty itd.

    A co Tobie radzę, art 751 kc - wg. mnie takie roszczenia przedawniają się z
    upływem 2 lat, tak więc jeśli nie mają Twojej jakiejś korespondencji wz tego
    okresu w którje przyznajesz się do tego, że jesteś im winna taką to a taką
    kwotę, czekaj cierpliwie na rozprawę, a potem wejdź na salę przedstaw jak
    syuacja wygląda powołując się na przedawnienie.

    Jeśli Twoja uczelnia to AP z chęcią pomogę osobiście