  • Data: 2003-03-27 20:51:18
    Temat: Re: dialer....tak czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Każdy, ale wówczas, gdy mamy do czynienia serwerem
    | ogolnodostepowym - a to nie dzieje się bez wiedzy właściciela, wręcz
    | przeciwnie. Jest to świadome, celowe i nastawione na zysk działanie
    | właściciela serwera.

    W nielicznych wypadkach ktoś może taki dialer puścić bez wiedzy właściciela
    numeru dostępowego. Choćby w celu narobienia kłopotów.

    | Jestem bliski stwierdzenia, ze te dialery są wciskane na sile.
    | Witryny nie informują, iż pobierają opłaty za dostęp do materiałów,
    | wszelkiego rodzaje pokupy atakują widza z każdej strony, aż w końcu
    | kliknie on na owe OK (czasem nawet to nie jest konieczne). Oczywiście
    | nie rozumiejąc co zrobi. Jest to najzwyklejsze wykorzystywanie
    | niewiedzy odbiorcy.

    Dla tego zaczynam się poważnie zastanawiać, czy te numery 0-700 to nie jest
    po prostu oszustwo. Zwykłe 286 kk. Doprowadzenia do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem. Przed tą kwalifikacją wzbraniam się jedynie z tego
    względu, że jednak na tych 0-700 najprawdopodobniej są jakieś rzeczy
    niedostępne normalnie w sieci. Tak więc teoretycznie kupujemy sobie dostęp
    do nich. Gdyby tak nie było i przez 0-700 byłby jedynie normalny dostęp do
    sieci, to oszustwo bez dwóch zdań przechodzi.

    | Tu się zgadzamy - spamem to nie jest. Jednak pytanie brzmiało
    | 'Czy można to uznać za świadczenie usługi droga elektroniczna?'. IMHO
    | tak.

    Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że jest to świadczenie usługi drogą
    elektroniczną ze skutkami powołanymi przez kolegów w tym wątku. Nie jest
    spamem, ale usługą jest. No bo w końcu zawieramy jakąś umowę.