  • Data: 2019-08-22 22:14:59
    Temat: Re: Zydzi maja sie mocno
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.08.2019 o 20:46, J.F. pisze:

    > Jesli ma sprzedawac bilety, zatrudniac aktorow i zarabiac - to chyba
    > jak najbardziej tak. Chyba, ze o teatr amatorski chodzi ... taki
    > dzisiejszy Dom Kultury ...

    O takim przedsięwzięciu myślałem.

    > Pod koniec o tym pisza. I nie tyle "pokryto", co "Natomiast 11 ton
    > złota zatrzymała Wielka Brytania jako pokrycie wydatków łożonych
    > przez nią podczas wojny na cywilne potrzeby polskie."

    Wiesz, ja to czytałem w kontekście pokrycia kosztów paliwa polskich
    lotników walczących w Bitwie o Wielką Brytanię.

    > Deponowanie w londynskim banku okazalo sie niebezpieczne ... ale w
    > sumie to wszedzie bylo niebezpieczne :-(

    > A na jakiej podstawie one mialyby obowiazywac ? Polski rzad nie
    > podpisal kapitulacji, w ktorej oddalby te ziemie Niemcom.

    Na podstawie prawa wojny :-) Przecież podałem Ci link.

    > A na moj gust istotne jest, ze zabral PRL. No chyba, zeby sie
    > czepiac, ze Niemcy zabrali i powinny zaplacic odszkodowanie, a PRL
    > zabral Niemcom na podstawie aktu kapitulacji ... czy raczej uzgodnien
    > wielkiej trojki ?

    Próbujesz do lokalnych spraw dopasować wielką politykę.

    > Tak czy inaczej - nieruchomosci Niemcy zwrocili/pozostawili/opuscili
    > ..
    Spróbuję jeszcze raz. W Księdze Wieczystej masz wpisane Stowarzyszenie
    Wielkiego Posłannictwa. Ale nie ma nie tylko Stowarzyszenia, ale nikogo
    z jego władz albo choć jednego członka. Nie wiemy zresztą, kto był
    członkiem, bo papiery spalono, a świadków wymordowano. Komu oddać? Czy
    ma stać ruina do końca świata?

    > Wraz z pobieraniem czynszów ? Tzn właściciel przestawał cokolwiek
    > dostawać ze swojej kamienicy ?

    Co więcej. Stowarzyszenie wszystko do jednego worka wkładało przez 50
    lat. Z przychodów z jednej kamienicy remontowali dach na drugiej, która
    miała mniejsze przychody. W momencie gdy znajdował się właściciel
    którejś z nich i odzyskiwał nawet nie można było tego rozliczyć.