  • Data: 2004-11-20 17:34:35
    Temat: Re: Zycie w polsce Re: Co mam zrobić
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cnm045

    > Na przykład pani sugerując, że lepiej będzie gdy wyjadę z Polski, oraz
    > członkowie SLD, którzy kombinują i oszukują. Wyjechać w moim wieku nie
    mówię
    > że jest to niemożliwe, ale jest ciężko. Bez obywatelstwa amerykańskiego
    > raczej trudno nawet tam, być obecnie równym.

    Chyba mnie Pan nie zrouzmiał. Ja ani razu nie sugerowałam że będzie lepiej
    jak Pan wyjedzie z kraju. Napisałam:
    "Równie dobrze pan też mógł opuścić ten kraj. Może było by to lepsze
    rozwiązanie niż
    żalenie się na afery polityków i rządu."
    Stwierdziłam jedynie że Pan mógl wyjechać, czyli miał Pan taką możliwość. I
    że może to by było lepsze rozwiązanie. Może a nie że byłoby. Chciałam to
    wyjaśnić bo ja nikogo z kraju nie wyrzucam. Uważam że ludzie sami powinni
    podejmowac decyzję o emigracji.

    > A już myślałem, że to córka jakiegoś bogatego kombinatora, która ma
    > wszystkiego pod dostatkiem i nie rozumie problemów większości Polaków. Ale

    Nie, nie jestem córka bogatych rodziców. Oboje cięzko pracowali fizycznie i
    niczego się nie dorobili. NIe mam wszystkiego pod dostatkiem i doskonale
    rozumiem problemy dnia codziennego.

    > czy pani sobie zdaje sprawę z tego, że ta beznadzieja to w większości wina
    > kombinacji, oszustw i machlojek członków SLD, którzy zasiadają w rządzie?

    Tak, zdaję sobie sprawę z tego że za to co się teraz dzieje odpowiadają
    nasze rządy, wybierane przez polaków. Ale jestem daleka od obwiniania za to
    TYLKO członków SLD. W mojej ocenie od obalenia komunizmu nie było ani
    jednego rządu który by w sposób uczciwy i rzetelny sprawował władzę. Każda
    władza ma na swoim sumieniu przekrety i afery. KAŻDA nie tylko obecna.

    > O! Doprawdy? Jeśli nie mają innego wyjścia to jaką decyzję mogą podjąć?
    Czy
    > gdyby na moście wykoleił się pociąg i leciał prosto na panią nie wolałaby
    > pani skoczyć z mostu do rzeki niż czekać aż panią zmiażdży?

    To nie tak, że nie mają wyjścia. Mają, pozostać w tym kraju lub wyjechać.
    Wybierają wyjazd bo tam mogą uzyskać więcej. Nie mówię że tak jest dobrze,
    jest bardzo źle, ale to jest ich wybór a nie koniecznośc. Jak pan wie są
    ludzie którzy mimo tego że mogę wyjechać, dorobić się czegoś zostają w
    polsce. Jak by nie mieli wyboru już by ich nie było.

    > Aha. Z powodu tej samej od 60 lat polityki naszego rządu z małą przerwą na
    > Lecha (Bolka) Wałęsę - to koniecznie trzeba dodać.

    Wałęsa dużo zrobił dla Polski, dopóki nie został prezydentem. W czasie
    prezydentury otoczył się niewłaściwymi ludźmi. Ludźmi którzy niemieli
    pojęcia o tym co robią. Gdyby polacy byli zadowoleni z rządów solidarności,
    z tego co robią nie głosowali by na lewicę.
    Co on wg pana zrobił dobrego dla kraju w okresie prezydentury? Moż
    eprzypomni pan sobie pomroczność jasną, pana Wachowskiego i innych? Czy
    takie coś nie powinno być rozliczone? Ma być odpuszczone bo to Wałęsa?

    > No o tym mówię. Niby nikt, a jednak przybywa ich, a Polaków ubywa, bo taka
    > jest polityka rządu. Jesteśmy już w NATO od 5 lat i w Unii od pół roku i
    > wciąż to samo. Wciąż afery w rządzie i coraz więcej na minusie. Nie jestem
    > przeciwnikiem imigracji. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale imigranci
    > powinni być potrzebni w przypadku braku polskich specjalistów. Tak jest w
    > USA i innych krajach Europy zachodniej.

    Skoro polaków ubywa to przybywają imigranci - czy nie o tym pan mówi?
    Uważam że my dopiero jesteśmy przed ubywaniem polaków.
    Afery są nie tylko w rządzie. Proszę przyjżeć się temu co się dzieje. Ja
    sięzgadzam że nasz obecny rząd jest tak skompromitowany że ze wstydu sam
    powinien emigrować ale nadal podkreślam że nie tylko SLD jest twórcą afer i
    przekrętów.

    > Ale nie tworzy, bo woli dbać o własne interesy, woli sprzedać Rosjanom,
    > którzy nas gnębili swoim komunizmem przez lata, strategicznie ważne
    gałęzie
    > przemysłu polskiego - paliwa i energetykę, aby uzależnić Polskę od Rosjan
    > jak to miało miejsce od roku 1945.

    Raczej chodzi o łapówki niż celowe uzależnianie nas od Rosji.

    > życiem.
    >
    > Ależ ja widzę jak ci ludzie wokół mnie żyją. Chodzę, rozmawiam, spotykam
    > ludzi. Nie żyję w skrzynce. Oni żyją podobnie jak ja. Czy to woźny, czy
    pani
    > sprzątająca, czy profesor, czy lekarz, czy nauczyciel, czy robotnik. Mamy
    > podobne problemy z powodu oszustw i kombinacji w rządzie, z powodu
    > nieudolnej polityki dumnych rycerzy bez kopii, którzy wyprzedają i łupią
    > majątek narodowy.

    Ale wsród tych ludzi takich jak pan są też i tacy kórzy chcieli być
    mądrzejsi i cwańszy od innych, którzy nie przemyśleli tego co robią, nie
    zastanawiali się nad konsekwencjami swoich czynów. Nie zna pan takich?
    Którzy żyją ponad stan, zadłużają się żeby spełnić swoje zachcianki często
    nierealne, a potem mają wszystko za złe całemu światu że im się noga
    powinęła? Dlatego nie zgodziłam się z panem w sprawie pani Oli, wobec której
    przyjał pan stanowisko że jest ofiarą systemu.
    Nawet w rozmowie ze mną pana przypuszczenia że jestem zwolennikiem SLD,
    córką bogatego kombinatora, nie sprawdziły się. Czy nadal uważa pan że
    przypuszczenia wobec pani Oli mają jakąs podstawę? My nic nie wiemy na temat
    źródła jej kłopotów prawda?

    > Po tym głosowaniu miałem ochotę wyjechać na stałe, ale jakoś znalazłem
    pracę
    > i myśle sobie może faktycznie ten rozwój gospodarczy w końcu nastąpi i
    > wyrównamy do poziomu życia w Unii w krótkim czasie, ale kto spodziewał się
    > takiego obrotu sprawy, ciągłych afer i prób sprzedawania Polski Rosjanom?

    Nie, w kótkim czasie to my na pewno do tego poziomu nie dojdziemy.

    > Ja nie jestem do końca pewny jak to naprawdę było. Mnie akurat nie było
    > wtedy w kraju. Była nagonka na prawicę i ich błędy. Ludzie się odwrócili
    od
    > Wałęsy.

    Dokładnie, popełniali błędy. Liczne. Czy za nie nie powinni być rozliczeni?

    > A jest pani pewna, że wyniki wyborów były faktycznie takie jakie powinny
    > być? Przecież wiele innych ugrupowań też powstało na bazie PZPR. Nawet sam
    > pan Andrzej Lepper kiedyś był cżłonkiem partii robotniczej.

    A jakie wg pana powinny były być? Zgodne z pana przekonaniami?
    Wynik wyborów jest odzwierciedleniem poglądów ludzi głosujących. Skoro
    zawiedli się na Wałęsie głosowali na inne partie.

    > Nie chcę, nie mogę, nie mam czasu i nie mam do tego uprawnień. Jest do
    tego
    > celu powołana specjalna komisja.

    Tak, komisja. Wierzy pan że winni zostaną rozliczeni?

    > a ma pani coś na innych? To wrzućmy wodę na młyn. Może jakaś mąka i chleb
    > tego będą.

    będziemy się licytować znajomością afer?

    > Owszem mam do nich żal za zniszczoną bezpowrotnie młodość stanem wojennym,
    > który wprowadzili aby ratować swoje "4 litery" i stołki na których one
    > siedziały.

    rozumiem

    > tylko Ci z SLD.
    >
    > Najpierw ludzie musieliby rozliczyć tych z PZPR za morderstwa, tortury,
    > prześladowania i przywłaszczanie cudzego mienia. Jeżeli to nie nastąpiło z
    > powodu ugody Lecha Wałęsy z PZPR, to trudno mówic o sprawiedliwości
    dalszych
    > rozliczeń za takie "byle co".

    dlaczego najpierw PZPR? czy kolejnośc ma aż takie znaczenie?
    co ma pan na mysli mówiąc "byle co"?

    > Podsumowując pani tokiem rozumowania:
    > Albo się rozlicza wszystkich od początku, albo nie.

    tak, powinno się rozliczyć wszystkich winnych.

    Aga