    Date: Sat, 2 Jul 2022 13:07:42 +0200
    Subject: Re: Żona mi kazała czyli sprzedaż w internetach
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-02 o 09:05, dantes pisze:

    > Poszukaj w necie sprawy pewnego człowieka, który wyprzedawał
    > kolekcję laptopów i telefonów. Pani Krysia ze skarbówki się oczywiście
    > "zainteresowała", a jakże. Ale ostatecznie sprzedający sprawę wygrał w
    > sądzie. Słowo klucz, które musi znaleźć się w opisie , to:
    > "sprzedaję kolekcję", którą zbierałem latami.
    > Czyli jesteś na dobrej ścieżce.
    > Jakiś czas temu niejaki Matołuszek wpadł na pomysł aby chronić przed
    > Straszakami Miejskimi babcie sprzedające pietruszkę, żurek i czosnek na
    > targowiskach. A tak na prawdę chodziło o ujebanie biegłych sadowych,
> [...]

    Pomieszanie z poplątaniem.

    Po pierwsze - sprzedaż swoich używanych rzeczy to nie jest działalność
    gospodarcza. Kiedyś cezurą było pół roku od kupna takiej rzeczy na swoje
    cele prywatne.

    Co do tej nierejestrowanej działalności gospodarczej (do przychodu nie
    większego niż połowa minimalnego wynagrodzenia w miesiącu) to oczywiście
    do tego działalności nie trzeba zakładać, ale w pitcie rocznym przychód
    isę ujmuje i podatek płaci. Więc średnio opłacalne przy sprzedaży swoich
    rupieci.

    Jak miałem małe dzieci, sprzedawałem na allegro ubranka po nich. Było to
    dziesiątki aukcji miesięcznie. I, z tego co wiem, nie jest to ani
    odziałalnościowane, ani opotadkowane. Najważniejsze - sprzedajesz
    rzeczy, które miałeś dłużej jak pół roku, i nie kupowałeś ich w celu
    dalszej odsprzedaży.

    --
    Liwiusz