  • Data: 2004-09-15 13:00:12
    Temat: Re: Znowu goryle w hipermakecie :-/
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Sep 2004, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Ale nie schowałem, więc te podstawy były wątpliwe, prawda? Ergo dzwoniąca
    >+ bramka nie jest dowodem na nic. Poza tym - okazałem im swoje dokumenty

    Jak dotąd argumenty są... no, nie są nierzeczowe, nawet jak
    niedostatecznie "prawne" :)

    >+ i nawet swoją złotą kartę kredytową, aby ich przekonać, że nie muszę kraść.

    To akurat jest argument PRZECIW.
    Sprawdź hasło "kleptomania", nie żebym *tobie* imputował :)
    Na argument "ze złotą kartą" to ochroniarz powinien gościowi
    dokładniej się przyjrzeć: szansa (że wziął) jest, a będzie wolał
    pójść na ugodę niż nagłaśniać... :]

    [...]
    >+ Ja jestem szczęśliwy, gdy ochroniarz dopadnie złodzieja. Mam naprawdę
    >+ głęboki szacunek do prawa i nie jestem tylem pieniacza. Ale nie nawidzę, gdy
    >+ ktoś ogranicza moją wolność.

    No i tu mamy problem: *każdy* potencjalny złodziej się na to
    samo zdanie powoła. Trzeba uznać że albo to prawo mają
    *wszyscy* albo *nikt*.
    I co się dzieje jak zostanie niesłusznie naruszone.
    Zdaje się że problemem jest brak skutków wobec ostatniej możliwości.

    pozdrowienia, Gotfryd