eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna › Re: Zajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna
  • Data: 2021-04-09 15:53:54
    Temat: Re: Zajęcie i zobowiązanie dłużnika dłużnika a zbiórka charytatywna
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Apr 2021 13:08:58 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jak tych przekazanych pieniedzy uzbietra sie wiecej?
    > Skarbowka odda ?

    Przecież zobowiązanie do zajęcia reguluje zobowiązany, jeśli jest
    winien Wiesiowi więcej niż kwota zajęcia to przekazuje kwotę
    określoną w zajęciu a nadwyżkę do Wiesia.
    Zobowiązanie do zajęcia nie działa tak jak zajęcie nałożone
    bezpośrednio na dłużnika przez komornika, to tylko wezwanie dla
    "trzeciej strony" aby nie wypłacała należnej kwoty dłużnikowi tylko
    komornikowi.

    > Ale ... jesli pieniadze nie sa Wiesia, a "organizatora" ... to co z
    > podatkiem od darowizny ?

    To zdaje się reguluje (pobiera, odprowadza) portal zbieraczkowy, ale
    nie wiem czy wszystkie tak działają.

    --
    Marek