    From: Animka <a...@t...ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zachowek.
    Date: Sat, 27 Nov 2021 02:14:57 +0100

    W dniu 2021-11-26 o 16:35, J.F pisze:

    > Jutro dzien otwarty notariatu ... w dodatku w formie zdalnej :-)

    -co-w-przypadku-gdy-wczesniej-przekazali-wszystko-w-
    darowiznie/

    domu po rodzicach - którą, jak sądzi, odziedziczył
    w zamian za prawo mieszkania, utrzymanie i opiekę do śmierci.

    > IMHO - jakby rodzice jeszcze cos pozostawili, to przy podziale trzeba
    > by wczesniejsza darowizne uwzglednic.
    >
    > Ale sam dom ... skoro juz podarowali, to jak tu zachowek liczyc.
    >
    > Ale ja sie nie znam.

    Zachowek sie należy. Sąd chyba umie policzyć. Obawiam się, że ktoś może
    zostać z gołą du.ą. jak ma np. komornika na karku.

    --
    animka