  • Data: 2021-11-26 16:35:14
    Temat: Re: Zachowek.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Nov 2021 04:43:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > Jak sądzicie - a może dobrze to wiecie - czy zachowek zalicza się do kategorii
    długów spadkowych?

    Jutro dzien otwarty notariatu ... w dodatku w formie zdalnej :-)

    > Żeby nie było, że kradnę, to oryginał jest tu:
    > https://www.kancelaria-actio.com/spadek-po-rodzicach
    -co-w-przypadku-gdy-wczesniej-przekazali-wszystko-w-
    darowiznie/

    > a jak ktoś nie chce klikać, to w skrócie:
    > - jest dom po rodzicach (dla uproszczenia zmarli na raz)
    > - jeden brat mieszkał w tym domu z rodzicami
    > - drugi brat mieszkał w innym domu
    > - po śmierci rodziców drugi brat idzie do pierwszego ustalić warunki spłaty połowy
    domu po rodzicach - którą, jak sądzi, odziedziczył
    > - a tu pierwszy brat pokazuje mi umowę darowizny - że dostał cały dom od rodziców w
    zamian za prawo mieszkania, utrzymanie i opiekę do śmierci.

    > No i teraz co tu pomoże zachowek?
    > Oraz sprawa, że darowizny za życia dla uprawnionych do zachowku wlicza się do masy
    spadkowej?

    IMHO - jakby rodzice jeszcze cos pozostawili, to przy podziale trzeba
    by wczesniejsza darowizne uwzglednic.

    Ale sam dom ... skoro juz podarowali, to jak tu zachowek liczyc.

    Ale ja sie nie znam.

    J.