  • Data: 2009-02-21 08:38:40
    Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MM" <n...@i...pl> wrote
    > 2. Jeśli tej infrastruktury jest za mało lub jest zbyt kiepska to po co
    > zastępować ją czymś co nie realizuje założonych celów?

    Ty zakładasz, że nie realizuje. Może wszystkie zdemontujemy, a policja w
    ogóle rozwiąże drogówkę....?
    Po co? Lepszy jest półśrodek niż wcale.
    Nie łudzę, że pieniądze spadną z nieba i w ciągu roku będziemy mieli
    szerokie autostrady, bezkolizyjne obwodnice itp.
    Ale wielokrotnie spotkałem się ze zdarzeniami, do których by nie doszło,
    gdyby prędkość była mniejsza. I być może pierwotną przyczyną była zbyt wąska
    droga, błąd innego kierowcy, ale do wypadku doszło na skutek zbyt krótkiego
    czasu na reakcję czy braku możliwości opanowania samochodu, z powodu
    nadmiernej prędkości

    >Bynajmniej "ograniczanie prędkości" to nie synonim >fotoradarów.

    A masz jakiś pomysł, aby inaczej egzekwować prawidłową prędkość???

    > 4. Nie lubię pustych sloganów zamiast argumentów.

    Takim sloganem może być też teza, że fotoradary instaluje się wyłącznie w
    celu zarobkowania i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem. O ile jeszcze
    lokalnie, fotoradary ustawiane przez władze i mandaty straży miejskiej
    faktycznie zasilają budżet gminy to mogę zrozumieć te pokusy.
    Ale forsowanie tezy, że jedynym kluczowym czynnikiem przy wyborze miejsc ich
    usytuowania jest łatwy zarobek mija się z prawdą. W takim razie po co
    ustawia się puste skrzynki oraz tabliczki ostrzegające przed foto? Po to, że
    łatwiej zarobić czy jednak zmobilizować do zwolnienia...???