  • Data: 2005-01-19 20:15:52
    Temat: Re: Wspolnota - pytanie
    Od: "Misiek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czyli wyglada na to, ze ciezko o wykladnie wprost. ja poszedlem takim
    tropem:
    przeczytalem Ustawe o Wlasnosci Lokali a dokladnie dwa istotne w tym
    przypadku artykuly to:
    Art12pkt3 (o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z utrzymaniem...." czyli nie
    dokladnie o inwestycjach i Art 19 o tym, ze kwalifikujemy sie jako
    wspolwlasnosc w mysl KC (bo mieszkan jest =7)

    Przeczytalem tez stosowne rozdzialy KC, gdzie w oczy rzuca sie Art.207
    brzmiacy prawie dokladnie tak jaj Art12pk3 Ustawy o Wlasnosci Lokali, jednak
    bardziej ogolnie, bo mowi nie o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z
    utrzymaniem ...." tylko o "wydatkach i ciezarach zwiazanych z rzecza
    wspolna".

    Na uwage zasluguje tez Art 191, ktory mowi, ze "Wlasnosc rozciaga sie na
    rzecz ruchoma, ktora zostala polaczona z nieruchoscia..." czyli wg tego
    skladajac sie wg udzialow zachowujemy %owy udzial we wlasnosci, skladajac
    sie inaczej burzymy wielkosci tych udzialow (IMHO).

    Co Wy na to?

    Zastanawia mnie jednak jedno: czy w wyniku glosowania mozna wiekszoscia
    glosow zarzadzic inny sposob liczenia?

    pozdr,
    Michal