  • Data: 2003-10-09 12:38:00
    Temat: Re: Wspólnik oszust.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Oct 2003, Wojtek Szweicer wrote:

> [...]
    >+ >(zaleglosci w placeniu skladek ZUS niepewnosc istnienia, dlugi). Rozstalismy
    [...]
    >+ >Co w takiej sytuacji? Czy moge wystapic do sądu za nie wywiązanie sie bylego
    >+ >wspolnika z umowy ustnej? (mam 2 swiadkow na to, ze mowil o splaceniu mnie
    >+ >i przejeciu dlugow).
    >+ >
    >+ >
    >+ Myślę (ale niech ktoś jeszcze potwierdzi), że zawarliście umowę w formie
    >+ ustnej. Ważność takiej umowy jest taka sama, jak pisemnej.

    ++++++
    Art. 75. § 1. Czynność prawna obejmująca rozporządzenie prawem, którego
    wartość przenosi dwa tysiące złotych, jak również czynność prawna,
    z której wynika zobowiązanie do świadczenia wartości przenoszącej dwa
    tysiące złotych, powinna być stwierdzona pismem.
    -----

    >+ Nie powinno być kłopotów w sądzie, jeśli są świadkowie.

    Powyższy cytat po polsku: "wręcz przeciwnie" :(
    Z dyskusji (dyskusyj :>, liczba mnoga) na grupie wynikało że
    nie musi to być sama umowa - ale musi istnieć jakiś "papier"
    z którego wynika zobowiązanie.
    A argument Roberta jest niezależnie od tego IMHO słuszny.
    Krótko mówiąc... tak jakby się nie umawiali :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)