  • Data: 2002-12-11 13:40:09
    Temat: Re: Wspó?praca z Niemcami - pytanie
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czolem, tutaj chyba chodzi o to ze jak wykonasz prace to ci
    > zleceniodawca za to zaplaci, a bedzie to taka kwota jaka widnieje na
    > umowie, od tej kwoty musisz TY zaplacic te 20% podatku. chyba ze
    > pomniejszysz sobie ta kwote o odliczenia podatkowe

    To co piszesz jest oczywiście rozsądne, ale nie wiem czy zgodne
    z polskim prawem, które zdaje się wymaga aby płatność podatku byla
    dokonana przez zleceniodawcę a nie zleceniobiorcę.
    Taki przepis podatkowy w zasadzie od razu stawia chcącego
    świadczyć usługi dla zagranicy na straconej pozycji gdyż której
    firmie będzie się chciało bawić w jakieś rozliczenia z naszym fiskusem.
    Albo wybierze do współpracy normalny podmiot gospodarczy , któremu
    po prostu płaci się za usługę albo to zwyczajnie oleje i przekaże
    zleceniobiorcy całą kwotę a ten będzie miał problemy z USem.
    Jeśli jestem w błędzie to może ktoś mnie sprostuje.

    pozd.Pix