  • Data: 2012-06-07 12:04:42
    Temat: Re: Wolontariat na euro
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Napisałeś:
    > dochód pracodawcy jest wyższy niż suma dochodów
    > wszystkich pracowników co prowadzi do wniosku, że i ryzyko powinno być
    > podobnie rozłożone.

    Czyli innymi słowy, chcesz żeby ryzyko pracodawcy było proporcjonalne do
    jego zarobków. Tj - jeżeli pracodawca zarabia X i pracownicy (w sumie)
    zarabiają X, to żeby pracodawca w sumie ryzykował tyle co wszyscy inni
    pracownicy.

    Dzisiaj jest tak, że jeżeli biznes upadnie, to pracodawca traci całą
    kasę którą zainwestował w biznes, zaś pracownicy tylko ewentualnie jedną
    pensję (gdyby zbankrutował na tyle nagle że nie byłoby z czego wypłacić).

    Jeżeli chcesz wyrównać, uproporcjonalnić te ryzyka, to trzebaby żeby
    pracownicy wnieśli swój majątek w biznes pracodawcy, inaczej mówiąc -
    stali się jego akcjonariuszami i żyli z dywidendy.

    Myślę że znakomita większość pracowników nie chciałaby tego, część
    pracodawców również.

    p. m.