  • Data: 2005-08-08 23:14:05
    Temat: Re: Wlasnosc w domu
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08/08/2005 23:37, Patryk Sielski wrote :
    > Mam drobne pytanie:
    > Mieszkanie w którym mieszka moja babcia i matka, do których należy
    > mieszkanie, w którym jesteśmy zameldowani.
    >
    > Jak mogę dociec (jakaś ustawa, może skierować sprawę do sądu czy gdzieś)
    > żebym wiedział:
    > -która część jest mojej matki, a która mojej babci (pokoje)
    > -z czego kto może korzystać (toaleta, woda, prąd, opłaty)
    >
    > Potrzebuję tej informacji bo są tu megaspory, w ktorych
    > probuja mnie wciagac...
    >
    > Chcialbym wiedziec, czy do pokoju, w ktorym cale zycie mieszkalem moze
> [...]

    [FUT: poster zignorowany]

    Nie można odpowiedzieć na pytanie która część jest do matki, a która do
    babki bez znajomości stanu prawnego -- w szczególności w jaki sposób
    powstała współwłasność. Mimo wszystko jednak, zgodnie z treścią art. 206
    kc: "Każdy [współposiadacz] jest uprawniony do korzystania w takim
    zakresie, jaki daje się pogodzić ze współposiadaniem i korzystaniem z
    rzeczy przez pozostałych współwłaścicieli" -- a zatem (o ile nie ma
    innych ustaleń związanych z powstaniem współposiadania) -- który pokój
    jest czyj, kto jak ma płacić i korzystać ustawodawca pozostawia do
    swobodnego ustalenia współposiadaczom.

    To co opisujesz jako grzebanie w papierach nie wypełnia znamion żadnego
    znanego mi przestępstwa -- no chyba, że papiery są w zamkniętej szafce
    na przykład. Podobnie "nawijanie przez całe godziny". Prawo nie
    interweniuje tu, jednak mogę doradzić:
    1. wyprowadzenie się;
    2. zamontowanie zamka w drzwiach pokoju przy równoczesnym płaceniu
    czynszu i prowadzeniu osobnego gospodarstwa domowego;
    wtedy wejście do Twojego pokoju oraz nie opuszczanie go na Twoje żądanie
    będzie przestępstwem z art. 193 kk.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do