  • Data: 2022-01-25 10:25:40
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 03:16:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Cały problem w tym, że znikoma część tych spraw kończy się udowodnieniem
    > komukolwiek jakiegokolwiek przestępstwa. A jak już się weźmie całą
    > populację duchownych, to odsetek skazanych jest nieistotny.

    Ja tez ubolewam, że tylko mała część przypadków pedofilii jest ujawniana, a
    jeszcze mniejsza karana sądownie, ale co zrobić, że korporacja chroni jak
    może swych członków.

    A tu jeden z przykładów, jak się to robi:
    "Aby uniknąć skandalu, urzędnicy instytucji kościelnych i hierarchowie
    Kościoła katolickiego ukrywali przestępstwa seksualne przed wymiarem
    sprawiedliwości. Najbardziej jaskrawy przypadek takiej sytuacji dotyczył
    zakonu norbertanów. Przełożeni ojca Smytha wiedzieli o jego skłonnościach
    już w roku 1945. Jednak pierwsze informacje trafiły do policji dopiero pod
    koniec lat 80. - to pozwoliło postawić go w stan oskarżenia. W maju 2001
    roku kardynał Ratzinger, prefekt Kongregacji Nauki Wiary, wysłał list do
    wszystkich biskupów katolickich. Stwierdził w nim, że wszystkie wewnętrzne
    dochodzenia kościelne dotyczące molestowania dzieci podlegają tajemnicy
    pontyfikalnej."
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim

    --