  • Data: 2004-11-05 20:04:28
    Temat: Re: Usluga fotograficzna
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal T." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:clqej3$60j$1@news.onet.pl...
    > Chcialbym zapytac o porade w sprawie uslugi fotograficznej.
    [...]
    > Wykonane zdjecia zanioslem do zakladu fotograficznego, ktory -
    > tak sie sklada - rowniez robi swoje sesje slubne w tamtym miejscu.
    > Lezy tam nawet ich album slubny prezentujacy kilkadziesiat
    > przykladowych zdjec. Kiedy zglosilem sie po odbior wywolanych
    > zdjec, powiedziano mi, ze wlasciciel zakladu uznal, ze popelnilem
    > plagiat, ze niektóre moje zdjecia sa bardzo podobne do jego zdjec,
    > ze się na nich wzorowalem i zarzadal ode mnie zaplacenia ceny jak
    > za zdjecia profesjonalne - 5 razy drozej niz w przypadku zdjec
    > amatorskich.
    [...]
    W tym przypadku zakład działał jedynie jako laboratorium wykonujące usługę
    wywołania filmu i wykonania z niego odbitek. Właściciel nie ma żadnego prawa
    do odnoszenia się do zawartości treściowej zdjęć - ma wykonać rzetelnie
    swoją usługę za cenę uwidocznioną w cenniku umieszczonym w widocznym
    miejscu. Wszelkie dywagacje na temat treści zdjęć na filmie powierzonym
    przez klienta do obróbki i żądanie wyższej opłaty za usługę motywowanej
    treścią zdjęć są niedopuszczalne! Wiem, że trudne jest obecnie
    wyegzekwowanie właściwej postawy wykonującego usługę (można udać się po
    poradę do federacji konsumentów jedynie); ale moim zdaniem należy przyjąć
    twardą postawę i w ogóle pominąć jakiekolwiek, absurdalne, stwierdzenia
    właściciela zakładu na temat plagiatu itp. i niczego nie negocjować - ma
    wydać powierzony film w stanie niezniszczonym oraz wykonane odbitki za cenę
    cennikową.
    Na marginesie - takie są skutki społecznego zwalczania wszelkich instytucji
    kontrolnych i nadzorczych nad działalnością gospodarczą w rodzaju cechu
    rzemiosł, stowarzyszeń twórczych, branżowych związków zawodowych. Gdy
    istniały - było gdzie szukać pomocy. Zamiast wolności - jest anarchia.
    WSm