  • Data: 2022-08-08 15:58:54
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Aug 2022 00:37:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale czy powinno od tego zależeć? Bo moim zdaniem właśnie nie. Posiadając
    > droższy samochód niekoniecznie musisz większą szkodę spowodować.

    Teraz jakos zalezy.
    Ubezpieczyciele nas przez wiele lat "okradali" ? :-)

    Co by nie mowic, to mocniejszy silnik zachęca do szybszej jazdy,
    a i samochod ogolnie cieższy to i straty wieksze zadaje ...

    > Chyba, że źle zrozumiałeś "Sądzisz, że OC od tego zależy?". Mnie
    > chodziło o "Sądzisz, że odpowiedzialność cywilna od tego zależy?". Bo
    > teraz przeczytałem i może sądziłeś, ze wątpię, że stawka OC obecnie3 od
    > tego zależy. Obecnie zależy w Polsce od pojemności silnika pojazdu - co
    > również jest moim zdaniem bez sensu.

    No coz, kiedys bylo jedno PZU, ale potem bylo multum ubezpieczycieli,
    konkurencja, i jak pamietam, to tylko Warta w pewnym okresie byla
    łaskawa dla duzego litrazu.
    Chyba juz przestala, co moze o czyms swiadczyc ... choc moze o
    dzialaniu regulatora :-)

    Choc teraz ubezpieczyciele sie o wiele szczegolow pytaja, nie tylko o
    pojemnosc.

    W Niemczech o ile sie orientuje, to dawniej pytali o moc silnika.

    J.