  • Data: 2006-02-12 23:56:04
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    maciek wrote:

    > Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    > komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?

    Poniekąd. Idiotyczne, z sufitu wzięte, kompletnie wydumane warunki
    'wiodącego' systemu.

    Jeśli nie musisz mieć mikrosyfa - zainstaluj sobie zwyczajnie linuxa.

    Jeśli musisz - miej pod ręką oryginalny nośnik albo tę ich elegancką
    naklejkę z numerem seryjnym i tyle. W razie gdybyś z jakichś powodów
    stał się podejrzany dla organów ścigania i zapragnęliby zrobić rewizję -
    to wystarczy, bo policja szuka tylko takich, co nielegalnie kopiują.
    Używanie wbrew warunkom jakiejś 'licencji' ich nie interesuje.

    > Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    > miec na nie fakture?

    Nie.

    > Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie
    > potrzebuje dowodu zakupu?

    Tylko do ewentualnych rozliczeń skarbowych (ale jak nie masz DG...)

    [ciach]

    > I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    > 'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    > utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    Jeśli sprzedajesz oryginalny nośnik a sobie kopii nie zostawiasz - pod
    względem przepisów karnych jesteś czysty.

    Mikrosyf mógłby ewentualnie ścigać cię cywilnie za "naruszenie licencji"
    czy inne bzdury, ale najpierw musiałby się o tym dowiedzieć, a potem
    jeszcze wykazać, że z tego powodu poniósł jakieś konkretne straty.