    From: <1...@1...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strefa płatnego parkowania
    Date: Wed, 29 Aug 2012 13:49:54 +0200

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1208290951460.1868@quad>:

    > http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-21-marca-1
    985-r-o-drogach-publicznych/

    > Nakaz wyznaczenia dotyczy wyłącznie miejsc parkowania i to tylko
    > niektórych :> (dla niepełnosprawnych oraz zastrzeżonych - "kopert").

    Mnie z tego poniżej wychodzi, że wyznacza jako takie miejsca, w tym
    "koperty"

    "6. Organ właściwy do zarządzania ruchem na drogach w uzgodnieniu z zarządcą
    drogi:
    1) wyznacza w strefie płatnego parkowania miejsca przeznaczone na
    parkowanie, w tym miejsca przeznaczone na parkowanie oznakowanych pojazdów
    konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu osób niepełnosprawnych o obniżonej
    sprawności ruchowej lub pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową;"

    > Inna sprawa, że jakby w istniejącej ustawie dopisać wyznaczanie miejsc
    > postojowych jako takich

    IMHO tak jest, o czym powyżej.

    > (zamiast nakazu wyznaczenia granic strefy),
    > to parkowanie "nielegalne", poza wyznaczonymi miejsami, nie podlegałoby
    > opłacie.

    Opłacie dodatkowej - najczęściej w wysokości 50 PLN - nie, za to mandatowi w
    wysokości 100 PLN najprawdopodobniej [1] tak.

    [1] B-35 "zakaz postoju" § 28 ust. 1 [1] 100

    --
    'Tom N'