  • 1. Data: 2024-05-21 18:21:57
    Temat: dlugosc zycia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/sopot-to-miast
    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    "W dwuletnim okresie pandemii 2020-2021 wśród mężczyzn najdłuższego
    życia mogli oczekiwać mieszkańcy miasta Sopot - 78,4 lat, natomiast
    najkrótszego mieszkańcy powiatu makowskiego (woj. mazowieckie), 68,9
    lat, a więc różnica między tymi skrajnymi powiatami wynosi ok. 9,5 lat
    (...) W okresie pandemii długość życia mężczyzn w Sopocie praktycznie
    nie uległa zmianie natomiast mężczyzn w powiecie makowskim uległa
    skróceniu w porównaniu z latami 2017-2019 o 3,1 lat."

    Klimat, historia, gatunek ludzi ... czy kiepskość służby zdrowia w
    Makowie?

    J.

  • 2. Data: 2024-05-21 21:50:22
    Temat: Re: dlugosc zycia
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-05-21 o 18:21, J.F pisze:

> [...]
    > skróceniu w porównaniu z latami 2017-2019 o 3,1 lat."
    >
    > Klimat, historia, gatunek ludzi ... czy kiepskość służby zdrowia w

    Też poziom stresu, nałogi. Służba zdrowia może być OK, ale trzeba chcieć
    z niej korzystać, bo nie ma obowiązku. Nawet szpital jest i www zeznaje,
    że nawet pracują tu jacyś lek.specjaliści których brakuje przykładowo w
    Sochaczewie.

  • 3. Data: 2024-05-22 10:34:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.05.2024 o 21:50, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    > Też poziom stresu, nałogi. Służba zdrowia może być OK, ale trzeba chcieć
    > z niej korzystać, bo nie ma obowiązku.

    Owszem, na długość życia ma wpływ służba zdrowia, ale żeby wydłużyć
    życie należy przestać z niej korzystać :)

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2024-05-22 16:34:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 10:34:42 +0200, Wiesiaczek wrote:

    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    > Owszem, na długość życia ma wpływ służba zdrowia, ale żeby wydłużyć
    > życie należy przestać z niej korzystać :)

    Niestety nie bardzo, chyba, że masz na myśli leczenie prywatne ...

    P.S. A Ziobro czemu za granicą się leczy, a nie w klinice MSWiA ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2024-05-22 16:39:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 21:50:22 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
> [...]
    > z niej korzystać, bo nie ma obowiązku. Nawet szpital jest i www zeznaje,
    > że nawet pracują tu jacyś lek.specjaliści których brakuje przykładowo w

    Tylko powiat większy, to jeszcze trzeba karetek ...

    Przy zym wydaje mi się, że średnia ogólnopolska też spadła ... no tak,
    ale by trzeba sprawdzic skąd ten spadek, tzn z jakich rejonów/grup.

    J.

  • 6. Data: 2024-05-22 17:32:36
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 22.05.2024 o 16:34, J.F pisze:

    > Niestety nie bardzo, chyba, że masz na myśli leczenie prywatne ...
    >
    > P.S. A Ziobro czemu za granicą się leczy, a nie w klinice MSWiA ? :-)

    Może po to zeby ukryć przed ludźmi chorobę bo się wstydzi tej choroby?

  • 7. Data: 2024-05-22 18:25:55
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    o-w-ktorym-zyje-sie-najdluzej-magiczne-miejsce-na-ma
    pie-polski/ygzp82b

    > Niestety nie bardzo, chyba, że masz na myśli leczenie prywatne ...

    Niekoniecznie.
    Byłem świadkiem leżąc na SOR-ze w szpitalu Praskim w Warszawie, gdy w
    nocy przywieźli pijanego pacjenta.
    Rzucili go na leżankę (taką na kółkach) na wznak, ale tak, ze głowa
    zwisała u poza łóżko. Facet nie mógł się ruszyć bo był zbyt pijany, ale
    przyszedł sanitariusz (ratownik medyczny?) i zaczął go pytać: Nazwisko!
    Ten nie mógł nic powiedzieć, więc z całej siły przywalił mu pięścią w
    klatkę piersiową (!) i znowu: Nazwisko!
    Ten znowu nic, więc sytuacja się powtórzyła kilkakrotnie.

    Ja leżałem parę metrów dalej i nie byłem w stanie konfrontować się z
    dwudziestoparoletnim osiłkiem, więc cicho obserwowałem scenę i bałem się
    ruszyć.

    Uważasz, że służba zdrowia w "wolnej" Polsce to jest to, co przedłuża życie?

    Mam podobnych obserwacji więcej, bo często bywałem na SOR-ach ale nie
    chcę zanudzać ani się skarżyć. W każdym razie SOR to jest ostateczność i
    to w każdym znaczeniu tego słowa.

  • 8. Data: 2024-05-22 19:19:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 18:25:55 +0200, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    > ruszyć.
    >
    > Uważasz, że służba zdrowia w "wolnej" Polsce to jest to, co przedłuża życie?

    Na SOR trafiasz, jak masz jakies poważne problemy zdrowotne, więc
    spytaj się raczej jaki się zakończy unikanie SOR-ów, czy "służby
    zdrowia".

    > Mam podobnych obserwacji więcej, bo często bywałem na SOR-ach ale nie
    > chcę zanudzać ani się skarżyć. W każdym razie SOR to jest ostateczność i
    > to w każdym znaczeniu tego słowa.

    Na SOR w ostatnich latach trochę bywałem, długo by narzekać, ale
    akurat scen jak opisujesz, to nie widziałem.

    Tylko znów - co proponujesz alternatywnie?

    Tu masz świeżą sprawę z Wałbrzycha

    https://wiadomosci.wp.pl/smierc-na-sor-nikt-nie-zauw
    azyl-ze-kobieta-nie-zyje-7029718913125024a
    https://www.wprost.pl/kraj/11695795/walbrzych-pacjen
    tka-zmarla-na-sor-nikt-sie-nie-zorientowal-mocna-rel
    acja-rodziny.html

    i co - proponujesz omijać lekarzy?

    To pewnie by zmarła w tym samym czasie, tylko np w domu.

    J.

  • 9. Data: 2024-05-22 19:21:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 17:32:36 +0200, Animka wrote:

    > Może po to zeby ukryć przed ludźmi chorobę bo się wstydzi tej choroby?

    Nie ma się specjalnie co wstydzić.
    Poza tym i tak wszyscy już wiedzą.

    Albo nie wierzy w polską "służbę zdrowia" po 8 latach władzy PiS, albo
    woli nie przebywać w kraju :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-05-22 19:35:33
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > skróceniu w porównaniu z latami 2017-2019 o 3,1 lat."
    >
    > Klimat, historia, gatunek ludzi ... czy kiepskość służby zdrowia w

    Poziom wyszczepienia mieszkańców w gminach:
    pomorskie Sopot Sopot (m) 67,2%
    powiat makowski 46,1-60,1%

    Bez związku ;)