  • 1. Data: 2024-05-21 13:01:48
    Temat: Re: MTK był dobry, jest zły [Putin v. Netanjahu]
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-21 o 06:39, A. Filip pisze:
    > Jakie to szczęście że Izraelczycy arabskich dzieci nie chcą. [A][B]
    >
    > [A] https://www.rmf24.pl/raporty/raport-izrael-w-stanie-
    wojny/news-biden-to-nie-ludobojstwo-stoimy-po-stroni
    e-izraela,nId,7524197

    > [B] https://wiadomosci.onet.pl/swiat/miedzynarodowy-tryb
    unal-karny-wydal-nakaz-aresztowania-wladimira-putina
    /gx67km1

    Z wczoraj.
    Mielą ale chyba nie odważą się wysłać listu gończego za przywódcą
    najbardziej humanitarnej armii świata.

    https://www.icc-cpi.int/news/statement-icc-prosecuto
    r-karim-aa-khan-kc-applications-arrest-warrants-situ
    ation-state

  • 2. Data: 2024-05-21 13:03:59
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > najbardziej humanitarnej armii świata.
    >
    > https://www.icc-cpi.int/news/statement-icc-prosecuto
    r-karim-aa-khan-kc-applications-arrest-warrants-situ

    cyt.
    Głodzenie ludności cywilnej jako metoda prowadzenia wojny jako zbrodnia
    wojenna sprzeczna z artykułem 8(2)(b)(xxv) Statutu;

  • 3. Data: 2024-05-21 15:19:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 13:03:59 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    > Głodzenie ludności cywilnej jako metoda prowadzenia wojny jako zbrodnia
    > wojenna sprzeczna z artykułem 8(2)(b)(xxv) Statutu;

    Cos w tym może i jest, ale:
    -czy Izrael głodzi ludność? No konwoje humanitarne ostrzeliwał, to
    może i głodzi, bo poza tym ... czy to Izraela zadanie zaopatrywać
    nieokupowaną część terytorium ?

    -jak Hamas sobie wyobrażał zaopatrzenie strefy przed swoim atakiem?
    Przecież wiadomo było, ze w razie wojny będzie utrudnione ..

    Skąd oni w ogóle żywność brali wcześniej?
    Z Egiptu, morzem przypływała, z Izraela ?

    Jakies tam rolnictwo podobno mają, ale założę się, ze dalece
    niewystarczające.

    J.

  • 4. Data: 2024-05-21 16:16:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 15:35:20 +0200, A. Filip wrote:

    r-karim-aa-khan-kc-applications-arrest-warrants-situ
    ation-state

    > Izrael blokuje Strefę Gazy od 2007 [A]. Blokada przez aż tyle lat
    > raczej jest trudna do szerokiego i przekonującego+ uzasadnienie jak ktoś
    > nie jest "zainteresowaną stroną". Jak się szczura zagoni do kąta to

    No ale MTK ich nie oskarzył o to.

    > przestaje uciekać. IMHO Izrael zagania niemal podręcznikowo.

    Wczesniej Fatah'u tak nie blokował.

    > Zaś w wersji *bardzo* cynicznej: Izrael oberwał efektami ubocznymi
    > udanego podzielenia Palestyńczyków na OWP na Zachodnim Brzegu
    > i Hamas w Strefie Gazy.
    >
    > [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Blockade_of_the_Gaza_S
    trip

    Jak widac, ta blokada nie była pełna.
    No i ciągle mają granicę z Egiptem, który co prawda też blokuje,
    ale ma swoją politykę, i nie musi.

    A tu jeszcze ... Biden im zrobił pływający port ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_floating_pier

    J.

  • 5. Data: 2024-05-21 16:56:10
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    USiech chyba nie należą do MTS w Hadze, to może się odważą.

    -----

  • 6. Data: 2024-05-21 16:57:37
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czego się nie zrobi dla wyborów.
    Np. nie zbombarduje się Auschwitz.

    -----

  • 7. Data: 2024-05-21 19:22:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 18:05:46 +0200, A. Filip wrote:
    > [...]
    >
    > Ten pływający pirs nawet tygodnia nie ma [zakończony 2024-05-16].

    Ale sam fakt, ze go Biden kazał zbudować o czymś świadczy :-)

    > Co z tego będzie ja się nie rwę obstawiać nim _przynajmniej_ miesiąc nie
    > będzie działać.

    On pewnie ma gwarancje USA :-)

    > Mój najbardziej optymistyczny wariant to że jako tako
    > będzie działać _do wyborów w USA_ .

    A to swoją drogą - ale to jeszcze pół roku :-)

    Ale kto wygra, i co zrobi po wyborach - wielka niewiadoma.

    J.