  • Data: 2007-08-13 13:51:09
    Temat: Re: Stłuczka na parkingu
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik pisze:

    > Czy jezeli ktos z sasiadów mi stuknał delikatnie auto przed blokiem i
    > odjechał i ja go póżniej znajde (póżniej, czyli np. za tydzien, czyli
    > odpada tłumaczenie, ze akurat nie miał czasu gadac i chciał podejsc
    > wieczorem) to grozi mu jakas wieksza kara anizeli w przypadku gdyby sie
    > przyznał, zawołał mnie i sprawe załatwilibysmy od razu.
    > Czy po takim wysledzeniu delikwenta dostanie tak czy inaczej zwykły mandat
    > od policjanta i nic poza tym?

    1) Sąsiad o ile dowiedziesz mu winę i on ją uzna, mógł o szkodzie nie
    wiedzieć w momencie gdy ją spowodował.
    2) Policjanta nie masz co wzywać, ma to sens jedynie bezpośrednio po
    wystąpieniu kolizji.
    3) Miejsce w którym doszło do zdarzenia mogło znajdować się poza drogą
    publiczną lub strefą zamieszkania, co w tym konkretnym wypadku wyklucza
    zastosowanie Kodeksu Drogowego lub Kodeksu Wykroczeń.

    Reasumując: zostaje Ci wyłącznie polubowne załatwienie sprawy lub droga
    sądowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio