  • Data: 2007-10-14 17:23:57
    Temat: Re: Statystyki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fesgmn$i5e$1@news.onet.pl...

    > Tylko że to tylko tzw. przestępczość ujawniona. Wysokość nieujawnionej
    > przestępczości można tylko oszacować w za pomocą "widełek".

    Dochodzi do tego błąd związany z różnymi zmianami statystycznymi. Już
    wprowadzenie czynu ciągłego spowodować musiało spadek przestępczości,
    bowiem to co dawniej bywało rejestrowane jako kilkaset czynów jest
    rejestrowano jako jeden ciągły. Zresztą wpływ na przestępczość
    niekryminalną mają wszelkie zmiany obowiązujących przepisów.

    Natomiast wg mojego odczucia przestępczość ostatnio znacząco zmalała, a
    osobiście przyczyn tego stanu rzeczy upatrywał bym w emigracji. Wielu
    przestępów wywodziło się z kręgów bezrobotnych. Ci wyjechali, to i
    przestępczość spadła.