  • Data: 2010-05-20 06:51:20
    Temat: Re: Sprzedaż sprzętu używanego jako fabrycznie nowego
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 May 2010 22:36:25 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > * art. 354 Kodeksu cywilnego określający sposób wykonania zobowiązania,
    > w szczególności w oparciu o zasady współżycia społecznego, cel
    > społeczno-gospodarczy i ustalone zwyczaje. Nie po to idzie się do sklepu
    > (NIE typu second-hand) żeby kupować rzeczy używane i po kimś

    Z tego nie wynika że towar ma spełniać fantazje kupującego. To że towaru
    nie dotykał nikt inny poza małymi chińskimi łapkami to sprawa dla
    psychiatry ;-)

    > * art. 4 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
    > który określa kryteria uznania towaru za zgodny z umową (a contrario
    > towar, o którym mówimy, takim nie jest)

    Jest sprawny - jest ok.

    > * art. 3, art. 4, art. 6 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
    > rynkowym - o tym, że jest to sprzeczne z dobrymi obyczajami i ma wpływ
    > na rynkowe zachowanie konsumenta nie trzeba nikogo przekonywać

    Nie widziałem w żadnym sklepie (poza alledrogo) informacji "towar
    oryginalnie zapakowany", "nie dotykany przez nikogo", "nie testowany w
    sklepie". Sklep jest ma sprzedać Ci to co chcesz i ma to być sprawne.

    Pozdrawiam,
    Henry