  • Data: 2005-08-28 21:56:22
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania
    Od: " Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To dość trudne i ryzykowne, co chesz zrobic..
    > Zakładam, że kupujesz program on - line, sciągasz go z sieci. Chyba, ze to
    > błedne założenie..

    Tak, kupuje on-line.

    > Jezeli tak, jest to nie dysponujesz egzemplarzem programu komputerowego.
    > Kopia cyforwa nie jest egzemplarzem ( choć istnieje przeciwne stanowisko, ze
    > wzgledów bezpiwczenstwa nie radzilbym sie jednak opierać na tak watlych
    > podstawach). A zatem, sprzedaz egzemplarza nie wchodzi w grę.
    > Mozna jednak przyjać konstrukcje przenisienia praw z umowy licencji. Musisz
    > jednak najpierw przeanalizować stosowną umowe licencji. Wielelicencji
    > zawiera bowiem zakaz przenoszenia praw z licencji na podmiot trzeci, bez
    > uzyskania uprzedniej zgody licencjodawcy.

    You are granted a non-exclusive, non-transferable license to install and use the
    SOFTWARE PRODUCT on a single computer and to make a single archival copy of the
    SOFTWARE PRODUCT. The SOFTWARE PRODUCT is considered legal only if obtained
    through registration at and download from our website.

    Ble :-(

    > Moim zdaniem, dla bezpieczenstwa całe transakcji proponowałbym aby twój
    > zleceniodawca nabył sam niezbęde oprogramowania. Oczywiscie w umowie z tobą
    > powinno sie znalesc stosowne osiadczenie zleceniodawcy, tj. ze dysponuje
    > takim programem lub we własnym zakresie zapewni sobie prawo dysponowania
    > programem.

    Ale wtedy nie będzie miał faktury vat. W sumie nie wiem czy jest wogóle czym się
    martwić. Chodzi o http://www.pamela-systems.com/ , wersję professional. Pewnie
    nikt by nie sprawdzał legalności tego softu nawet w przypadku kontroli. Z
    drugiej strony ... wiadomo.

    > Pozdrawiam,
    > Romek
    > www.prawnik.net.pl

    Tomasz.

    P.S. Skoro już poruszyłem ten temat. Czy na oprogramowanie na licencjach GNU GPL
    i BSD mogę wystawić normalnie fakturę ? Ale nie na usługi wdrożeniowe, nie na
    nośnik, ale normalnie na programy, które wcześniej sciągne z sieci. Np. jakieś
    dystrybucje GNU/Linuksa ?