  • Data: 2004-12-06 22:58:15
    Temat: Re: Sprzedaz kilku rzeczy na allegro
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    <G...@w...pl> napisal(a):
    > Jest sobie sytuacja, lece do kraji Unii przywoze 5-10 sztuk jakiegos sprzetu
    > ponizej kilka opcji:
    > a) rtv 10x 300e
    > b) gsm 10x 100e
    > c) gsm 10x50e
    > W Polsce wystawiam to na allegro bo sprzedac chce z zyskiem, lub aby nie
    > 3mac w domu bo nie potrzebne mi.
    > Druga opcja to samo z sprzetem z po za unii.
    >
    > Czy sprzedajac jednorazowo kilka czesci mam obowiazek załozenia dzialalnosci
    > gospodarczej?

    Granica jest płynna i o ile mi wiadomo nie zdefiniowana jasno. Jeśli
    kupujesz i sprzedajesz z zamiarem (!) zysku, to jest to działalność
    gospodarcza, którą powinieneś zarejestrować. Tyle że należy Ci ten
    zamiar udowodnić. Przy czym pamiętaj, że schematem działania służb
    skarbowych jest oskarżenie, nałożenie kary i zapomnienie o sprawie.
    Ewentualna sprawa w sądzie to już domena izb skarbowych, więc USy się
    tym nie przejmują. Miej to na uwadze. Wybronić się może nie być łatwo.

    Sprzedaż rzeczy używanych ponad pół roku przez Ciebie do kwoty 1000 zł
    jest zwolniona od podatku dochodowego i PCC. >1000 zł - powinieneś
    zapłacić PCC. Jeśli mniej niż 6 mcy - dochodowy.

    Na resztę pytań odpowiedz sobie sam. ;-) Niektórzy sprzedają na allegro
    rzeczy za dziesiątki i setki tysięcy złotych i jedynym podatkiem, jaki
    płacą jest prowizja Allegro. ;-] Są też tacy, którzy sprzedali tam jedą
    rzecz, ktoś na nich doniósł i mają teraz pozamiatane.
    --
    Samotnik
    www.samotnik.pl - czartery jachtów na Morzu Śródziemnym