    Date: Fri, 20 Feb 2015 00:03:01 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż ebooka - pdf, epub, mobi
    <54e60c66$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    <54e65f7b$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>

    > No bo w środku siedzi program w HTML/CSS. Spotkałem się z takimi
    > pomysłami. Możliwe, że możesz się podzielić ze znajomymi, ale dopiero
    > jak przerobisz to na TXT i podzielisz się samą treścią?

    IMHO niezbyt to pasuje do programu. Patrząc od tej strony, to PDF jest
    programem komputerowym (w postscripcie napisanym).

> [...]
    > wg VAT to jest usługa a nie towar. Więc czy nie należy tego traktować
    > jak usługę dostępu do treści? Coś jak bilet do kina? Czy są wtedy
    > podstawy do uznania, że mogę się dzielić tym z kimkolwiek?
    >
    > Są księgarnie (choć nie korzystałem osobiście), co w ogóle dają czasowy
    > dostęp, jak np. Legimi i po czasie nawet sam dla siebie nie możesz
    > skorzystać.

    > To, że nie ma jeszcze być może, wiele nie sprawia, bo jak coś już poleci
    > w świat, to będzie poleciane. Do Piratebajów też załomotali, choć
    > potencjalnie rozprowadzali tylko sumy kontrolne, no nie?

    Myślę że dopóki nie będzie ebooków w z twoim znakiem wodnym na skalę
    piratebayów, możesz spać spokojnie.

    No i jeszcze poza tym - nikt Ci nie każe podawać prawdziwych danych przy
    zakupie. Wiem, jest łatwe do ustalenia, ale po latach, dla
    pojedynczych przypadków - nikomu się nie będzie chciało robić joinów po
    niezwiązanch ze sobą bazach.

    > No ale to już wtedy nie jest ,,jak książka'' :)

    Nie pisałem że ebook we wszystkich aspektach jest jak książka. Ma swoje
    wady (cena,

    > Wracając do e-booków, to może kwestia wychowania starej daty, ale jakoś
    > właśnie idea duplikowania e-booków jawi mi się nie do końca uczciwa no

    Przegrywałeś kasety w latach 80/90 od znajomych/znajomym?

    p. m.