  • Data: 2015-02-19 16:47:27
    Temat: Re: Sprzedaż ebooka - pdf, epub, mobi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-02-15 o 11:26, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > e-book jest usługą a nie towarem. Nabywasz prawo do czytania, tak jak
    > licencje na programy komputerowe. Zazwyczaj nie możesz tego prawa
    > odstąpić dalej, to licencja imienna (znak wodny).

    Chwilowo uważam, że nie masz racji, ale jestem gotowy do wysłuchania
    argumentów. E-book, to po prostu plik. Czy jeśli zapiszę go na płycie,
    to coś się zmieni w konstrukcji prawnej? Mogę taką płytę sprzedać? A
    jeśli nie, to jaki przepis tego zabrania?

    Uważam, że stosowanie do tego prawa dotyczącego programów komputerowych
    nie jest zasadne. Program, to kod wykonywalny.

    Moim zdaniem do takiego pdf-a należy stosować prawo dotyczące utworów.
    Ważnym jest, na jakiej licencji osoba uprawniona udostępniła plik
    nabywcy. By to się dało śledzić, to rozsądek nakazuje umieszczenie
    informacji o licencji w samym pliku. Inaczej, jak plik "wycieknie", to
    skąd osoba która skopiowała to z jakiegoś tam serwera ma wiedzieć, że
    osoba uprawiona nie życzy sobie jego rozpowszechnienia?