  • Data: 2024-03-27 00:51:43
    Temat: Re: Sokratesa - apelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja nie wiem, czy on tak celowo omija, czy przy takiej predkosci po
    > prostu trudno zauważyć, że zwalnia, a potem jest za późno na
    > hamowanie.
    > No ale też wypada sobie zdawać sprawę, ze przy 130 będzie za późno ...
    > więc trzeba zwolnić.

    To jest część argumentacji obrony w odniesieniu do zarzutu zabójstwa z
    zamiarem ewentualnym (jakby chciał naprawdę zabić to by nie omijał).
    Argument MZ o tyle bez sebsu, że to MZ niczego w tej kwestii nie
    dowodzi. Jakby sobie postanowił, że przy 130km/h weźmie pieszych
    slalomem, to i tak powinien się liczyć, że kogoś zahaczy. Lub inaczej,
    jakby nie nie próbował omijac to byłoby to zabójstwo w zamiarze
    bezpośrednim.

    > Jakby pieszy popatrzył, to by żył.

    Może popatrzył.

    --