  • Data: 2005-11-10 12:51:35
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba się nie zrozumieliśmy. W momencie wprowadzenia innego ustroju
    > majątkowego niż wspólność ustawowa czy w drodze umowy czy też orzeczenia
    > sądowego (zakładam, że małzeństwo dalej istnieje) majątek dotychczas
    > będący
    > wspólnym dalej pozostaje wspólnym, dopóki nie zostanie podzielony.

    Ale nie jest juz objete wspolwlasnoscia laczna, tylko w czesciach
    ulamkowych!

    > Można to
    > zrobić jednym aktem notarialnym - wyłączającym wspólność i dokonującym
    > podziału majątku. Innymi słowy - zniesienie wspólności ustawowej bez
    > rozwiązania małżeństwa nie działa wstecz - to co było wspólne pozostaje
    > wspólne do momentu podziału.

    Oczywiscie, a czy ja cos innego napisalem? Przypomne

    "Majatek jak sie to ladnie ujmuje "peka na pol", staje sie wspolwlasnoscia w
    czesciach ulamkowych, co do zasady w czesciach rownych , bo mozna zadac
    ustalenia nierownych udzialow"

    > W przypadku rozwodu(poniekąd też zniesienie
    > wspólności ale wraz z rozwiązaniem związku małżeńskiego) niejako z
    > automatu
    > powstaje współwłasność w cześciach ułamkowych - domyślnie po 1/2 cześci
    > tak
    > jak pisałeś. Ale to tylko w przypadku rozwodu.

    A przy rozdzielnosci w czasie trwania malzenstwa wspolwalsnosc w czesciach
    ulamkowych nie powstaje??

    Pozdrawiam,
    Michal