    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rower uprzywilejowany
    Date: Mon, 30 Jan 2023 12:39:41 +0100
    <4...@g...com>
    <63d435da$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <lfZAL.2555137$G_96.349880@fx13.ams1>

    Dnia Fri, 27 Jan 2023 23:37:53 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Myślę, że takie przepisy są nadal w wielu krajach, choć często też
    > dotyczą typu noża nie zaś jego długości.

    Na przykład w Wielkiej Brytfannie.
    "W Wielkiej Brytanii nielegalna jest sprzedaż wszelkiego rodzaju noży
    osobom poniżej 18 roku życia. Posiadanie noża w miejscach publicznych bez
    ważnej przyczyny (taką przyczyną może być np. posiadanie noża przez
    kucharza w drodze do pracy) jest niedozwolone. Zakazane są noże składane
    (scyzoryki) o ostrzu dłuższym niż 3 cale - 7,62 cm. Istnieje całkowity
    zakaz sprzedaży niektórych rodzajów noży zakwalifikowanych jako broń
    ofensywna, niezależnie od ich stosowania. Chodzi tu to noże, gdzie ostrze
    noża jest ukryte w rącze, tzw. noże automatyczne czy sprężynowe
    (switchblades), noże motylkowe (butterfly knives). Każdy nóż, który jest
    używany w sposób zagrażający życiu lub zdrowiu osoby trzeciej jest uważany
    przez prawo za broń ofensywną."

    https://trybun.org.pl/2018/04/16/w-wielkiej-brytanii
    -co-90-minut-odbywa-sie-atak-przestepcy-ktory-uzywa-
    maczety/

    Nie dałem rady wyguglac, ale kiedyś czytałem artykuł, że był problem w
    szkole w UK, bo sikhijscy uczniowie nosili za pazuchą noże - co nakazuje
    ich religia - i była z tego powodu afera.
    ZTCP sąd w końcu pozwolił im na noszenie tzw. kirpana.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl