    From: Kazz<K...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin i Statut SM
    Date: Mon, 21 Nov 2005 14:24:45 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Witam,
    >
    > Czy spółdzielnia mieszkaniowa, której jestem członkiem, ma prawo odmówić
    > udostępnienia odpisu (albo chociaż do wglądu) Statutu oraz Regulaminu
    > Spółdzielni Mieszkaniowej? Na jaki przepis powołać się z zamiarem
    > uzyskania dostępu do tychże dokumentów?

    Nie Ty powinieneś się powoływać na przepisy, które zezwalają na wgląd do statutu,
    lecz Spółdzielnia Mieszkaniowa, jeśli Tobie tego odmawia musi podać przepis, który
    jej na tę odmowę zezwala. Jeśli nadal będą się upierać przy swoim (w sumie nie wiem
    czemu nie mieliby tego udostępnić), to poproś ich o wydanie decyzji na piśmie z
    wyraźnie zaznaczonym przepisem umożliwiającym im wydanie decyzji odmownej oraz
    uzasadnieniem okoliczności i przesłanek przemawiających za wydaniem decyzji
    odmownej.
    Jeśli już sam fakt żądania takiej formy wydania decyzji ich nie zbije z pantałyku, to
    z taką pisemną decyzją udaj się do np. Miejskiego Rzecznika Prawk Konsumenta, a on
    wyda Tobie zapewne jakieś pismo, którym machając przed nosem smutasom z SM otrzymasz
    dostęp do żądanych danych :)

    Powodzonka

    -> http://usenet.pomocprawna.info