eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania › Re: Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania
  • Data: 2015-11-16 13:10:44
    Temat: Re: Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 12:22:45 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Bo zaraz wyjdzie, że dyrektor (jako pracownik najemny) może być,

    Nie bo to stanowisko kierownicze.

    > ale stolarz osobiście wykonujący zamówienie już nie.
    > Tak, zauważyłem to "kierownicze" :), chodzi o fakt, że kryterium
    > "najemności" jest IMO bez znaczenia.

    W aktualnym systemie ma znaczenie moralne: najemnik = służuncy.

    Aktualny system to pan i niewolnik. Nowoczesny system oparty jest
    na partnerstwie, biznes musi opierać się na "matematycznej" prawdzie,
    fałsz prędzej czy później go zniszczy. Religie opierają się na kłamstwie
    i te kłamstwa są tylko pretekstem, instrumentem do totalnego uzależniania
    służuncego od pana, służuncy nie może mieć innego wyjścia musi służyć panu
    za darmo (czyli cały zarobek wydatkować na utrzymanie).

    Parlamentarzysta-nieudacznik mógłby grać na giełdach,
    bo to nie jest praca i nie jest właścicielem ani udziałowcem,
    może liczyć tylko na jakąś śmieszną dywidendę i jest tylko posiadaczem
    śmiesznych akcji, może żyć z odsetek od oszczędności czyli być rentierem,
    może być złodziejem itp. itd..

    Andrzej.